“Aan het roer van je eigen schip”

Arjan werkt al 6,5 jaar bij Actemium, eerst als projectmanager en tegenwoordig als client manager op de serviceafdeling. “Onze klanten zijn toonaangevende productiebedrijven. Erg gaaf om voor ze te mogen werken! Je bent immers dé man of vrouw die het verschil kan maken als ze een probleem hebben. Je levert echt toegevoegde waarde.”

Steeds slimmer

Door de huidige technologische mogelijkheden kan Actemium tegenwoordig veel storingen op afstand verhelpen. Het wordt ook meer en meer mogelijk om op basis van data-analyse storingen te voorspellen en voorkomen. “We kijken samen met onze klanten steeds verder vooruit”, vertelt Arjan. “We kunnen in trend- of taartdiagrammen visualiseren in welke delen van de fabriek of op welke tijdstippen de meeste problemen ontstaan. Als je dat eenmaal weet, kun je slimmer onderhoud uitvoeren en preventieve maatregelen nemen. Vaak maakt een kleine aanpassing al een groot verschil.”

Samen optrekken

Binnen de serviceorganisatie heeft Arjan het uitstekend naar z’n zin. “De sfeer is geweldig. Servicemensen trekken sterk naar elkaar toe en ondersteunen elkaar. Dat is nodig om er 24/7 te kunnen staan voor onze klanten. Mijn werkzaamheden zijn heel afwisselend. Geen dag is hetzelfde op onze afdeling. Ik sluit als client manager niet alleen servicecontracten af maar sta ook midden in de operatie.”

Chocoladerepen

En je hebt nog eens wat te vertellen op een verjaardag! Arjan moest jaren geleden een storing verhelpen in een fabriek die chocoladerepen maakt. De repen komen terecht op een transportband naar de verpakkingsmachine. “De verpakkingsmachine stond in storing, maar de productie draaide gewoon door. In no time stond ik tot aan mijn enkels in de chocoladerepen. Gelukkig hadden we het probleem snel opgelost.”

Mens voorop

Bij Actemium staan mensen centraal, vervolgt Arjan. “Je hebt allerlei mogelijkheden om jezelf bij te scholen, door te groeien en ontwikkelen. Ook soft skills worden getraind. Actemium investeert in mensen en waardeert dat iedereen ontzettend z’n best doet. Wij konden al voor de uitbraak van covid-19 af en toe vanuit huis werken en hebben een goede thuiswerkplek. Je wordt ook wel eens verrast met een presentje, zoals vorig jaar met een paar Actemium biertjes die we zelf hadden laten brouwen.”

Eigen initiatief

Hoewel Actemium een groot bedrijf is met veel medewerkers ervaart Arjan dat niet zo. “Je zit in een business unit waar je zelfstandig ideeën kunt ontwikkelen. Als het hout snijdt, krijg je alle ruimte om ze te verwezenlijken. Je bent dan natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor de uitvoering. Initiatieven komen binnen onze organisatie van beneden en niet van bovenaf. Erg leuk voor ondernemende types! Wie wil er nou niet aan het roer staan van zijn eigen schip? Wordt een business unit te groot, dan splitsen we hem op in tweeën. Dat biedt mogelijkheden om stappen te zetten in je carrière. Nog geen anderhalf jaar nadat ik had aangegeven dat ik graag client management wilde gaan doen, deed ik het al.”