Yannick
Ervaren Servicemonteur
Yannick werkt 5 dagen in de week bij een kleine vaste groep klanten. Tussen het werk door wordt hij benaderd als er zich een storing voordoet en lost Yannick dat meestal ook zelf direct op, tenzij hij niet weg kan dan pakt een collega het op. Korte communicatielijnen, vindt Yannick heel belangrijk. Het werk bestaat uit een scala aan uiteenlopende werkzaamheden: een nieuw te bouwen machine of proces voor de langere termijn tot kortstondige storingen tussendoor zoals het aansluiten van een noodvoorziening of een nieuwe trafo. “De basis is een goede communicatie met je klant, de zelfstandigheid en initiatief durven te nemen.” Daar begint het bij en de ervaring in het werk dat groeit vanzelf. Het eerste half jaar heeft Yannick meegelopen met een ervaren servicemonteur en zo heeft hij het heel snel kunnen leren.
Meebewegen met organisaties
Continu willen meebewegen met organisaties. Klanten komen bij Yannick met het verzoek mee te denken over bijvoorbeeld de veiligheid, welk besturingssysteem en welke software het best toegepast kunnen worden. Dan gaat hij samen met de afdeling Research & Development sparren. Yannick toont namelijk interesse en durft vragen te stellen. Kortom hij weet wat hij doet, maar zeker ook waar het uiteindelijk voor dient.
De afgelopen 9 jaar heeft Yannick veel geleerd en mag hij met regelmaat inspecties uitvoeren. Niet alleen het werk vindt hij leuk maar ook de onderlinge sfeer met de collega’s is heel goed. “Elk jaar organiseren we een gezellig uitje. Het afgelopen jaar was dat een BBQ workshop die ik samen met mijn collega heb georganiseerd en wat was dat geslaagd!”, lacht Yannick