“Zoveel aandacht voor persoonlijke groei als hier moet iedere organisatie hebben.”
Tim Seelen (26) zocht na de middelbare school de carrière die bij hem past. Hij studeerde autotechniek, haalde zijn accountancydiploma binnen het bedrijf van zijn ouders, voordat hij op 15 mei 2023 terecht kwam bij Actemium Zevenaar als Servicedesk Engineer. “Van veel en snel schakelen krijg ik energie.”
Van automonteur, via boekhouder naar Servicedesk Engineer
“Ik heb eerst twee jaar autotechniek gestudeerd, maar voelde geen echte klik. Dus ben ik ermee gestopt. Rond die tijd zochten mijn ouders een boekhouder voor hun eigen bedrijf. Ik ben goed met cijfertjes, dus heb ik daar mijn accountancy diploma gehaald en gewerkt als boekhouder”, zegt Tim met een lach op zijn gezicht.
Na een tijdje haalde Tim geen voldoening meer uit zijn werk, dus ging hij op zoek naar een plek waar hij die wél zou vinden. Een recruiter van Actemium nodigde hem uit op gesprek in Zevenaar. “Ik had helemaal geen achtergrond in het soort werk, geen technisch diploma, maar vooral veel zin om in de technische sector te gaan werken.”
Bovendien heeft Tim een passie voor systemen en houdt hij ervan om mensen te helpen. Precies die twee zaken komen in het werk van een Servicedesk Engineer bij elkaar. Daarom solliciteerde Tim, en hij werd aangenomen. “Het was een sprong in het diepe, maar ik ben erg dankbaar dat ik de kans heb gekregen en gegrepen”, vertelt hij.
Snel schakelen
Tim doet de eerstelijnssupport voor klanten. “Mailtjes of belletjes van klanten die een probleem hebben met wifi-systemen, terminals of een server die niet reageert komen als eerste bij mij terecht”, zegt Tim. Zijn taak is om te onderzoeken waar het probleem zit en wanneer het is ontstaan. “Als het eenvoudig op te lossen is, doe ik dat zelf. Bij complexere problemen werk ik nauw samen met de collega’s van de tweedelijnssupport.”
“Mijn vorige baan draaide vooral om cijfertjes. Dat abstracte vond ik op een zeker moment niet meer genoeg. Ik wilde meer waardering voor mijn werk. En ik het fijn om naar iets tastbaar toe te werken.” De rol van Servicedesk Engineer biedt dat tastbare. En bestaat uit veel en snel schakelen. Tussen verschillende problemen, klanten en collega’s van de tweedelijnssupport. “Daar krijg ik energie van”, zegt Tim.
Aandacht voor ontwikkeling
Tim draait al binnen een paar maanden volledig mee. “Als je je kwetsbaar opstelt dan kan je snel groeien”. Tim pakte veel verschillende dingen gretig aan. Hij liep er al snel tegenaan dat hij al dat werk niet helemaal alleen aan kon. Een leerpunt. Tim bleef veel vragen stellen, en zorgde dat hij zich in korte tijd snel ontwikkelde. Eens in de vier weken spreekt Tim zijn leidinggevende en iemand van het HR-team over zijn ontwikkeling. “Zoveel aandacht voor persoonlijke groei zou ieder bedrijf moeten hebben”, sluit Tim af.
Werken bij Actemium in Zevenaar iets voor jou? Klik hier om de vacature te bekijken.
Professionals