Storingen kan je alleen oplossen, als je zeker weet waar de oorzaak ligt!
Een uitspraak van onze servicemonteurs, dus ook van Mark en Joost. Een mooie manier om jezelf verder te ontwikkelen.
Bij Actemium zijn Mark Vis en Joost Nusselder begonnen als stagiair. Inmiddels zijn ze respectievelijk 10 en 4 maanden in dienst. Een mooi moment om hen te vragen of Actemium hun bevalt en op welke manier zij zich ontwikkelen.
Voor zowel Mark als voor Joost was het erg wennen
“Actemium is mijn eerste werkgever, dus ik had nog geen praktijkervaring” aldus Mark. “Tijdens mijn eerste week op kantoor werd ik door een collega op weg geholpen. Vervolgens hebben we klanten bezocht. Ik was aangenaam verrast dat die klanten mij de ruimte gaven om kennis te nemen van hun situatie. Ik werd ook direct serieus genomen waardoor ook een wederzijds vertrouwen ontstond. En toen ging het heel snel.”
Voor Joost was het ook wennen. “Waar ik hiervoor werkte is totaal niet te vergelijken met waar ik nu werk. De voedingsmiddelenindustrie is een wereld waar alles draait om hygiëne, maar ook veiligheid. Maar wel op een realistische wijze.”
Samen onder controle
Inmiddels hebben Mark en Joost samen een storingsdienst gedraaid. Bij uitstek de situatie waar je problemen pas kunt oplossen wanneer je de oorzaak weet.
Joost: “De trilmotor bij een klant in de voedingsmiddelenindustrie, was los gelopen. Als we hadden gewacht was de motor zelf aan de wandel gegaan.” Mark vervolgt: “De storing was voor de operator nog onduidelijk. Gezamenlijk hebben we alles gecontroleerd, de oorzaak gevonden en de storing samen weten op te lossen. En vervolgens hebben we afspraken gemaakt om te voorkomen dat een dergelijke storing weer zou kunnen optreden.”
Steeds slimmer
Samen het probleem weten op te lossen en steeds wat slimmer worden in het werk. Hoe ziet de toekomst van Marc en Joost eruit?
Mark geeft aan dat hij de op maat gemaakte interne softwaretraining gaat volgen. Als er softwareproblemen zijn dan kan hij met de engineers mooi samenwerken. Zowel voor Joost als voor Mark ligt er een ontwikkelingsplan waarbij ze alle ruimte krijgen om te groeien. Trainingen volgen, leren in de praktijk en meeliften op de ervaringen van het team.
Servicemonteur bij Actemium iets voor jou? Klik dan hier.
Professionals