Ingmar: “Als software engineer bij Actemium heb ik veel klantcontact”
Een goede werksfeer, veel dynamiek én vrijheid. Dat vindt Ingmar Hoogendoorn (44), prettig aan zijn functie als software engineer bij Actemium. Op 1 januari 2023 startte hij bij ons en hij zit nu helemaal op zijn plek. Hij vertelt er meer over.
Samen met klanten
Een software engineer bij Actemium heeft veel contact met klanten. “Normaal gesproken zit een software engineer vooral achter de computer”, vertelt Ingmar. “Dan ben je een groot gedeelte van de dag bezig met de technische kant van de oplossing.”
Bij Actemium heb je als software engineer zelf contact met klanten. “Daarom is het belangrijk dat iemand in deze functie communicatief sterk is. Ik achterhaal met de klant wat de echte wensen zijn en verwerk deze in de applicatie. Met de input uit die gesprekken ga ik aan de applicatie sleutelen, het resultaat koppel ik terug. Is het nog niet precies naar wens? Dan sleutel ik verder. Dat gaat zo door tot we het gewenste resultaat hebben.”
Dynamisch en met vrijheid
Ingmars werkweek bestaat uit afspraken met en bij zijn klanten en het uitvoeren van taken voor die klanten. De behoeften van Ingmars klanten bepalen de indeling van zijn werkweek. Belt een klant ’s ochtends met een dringende vraag of onvoorzien probleem? Dan kan zijn werkdag ineens anders lopen dan hij van tevoren dacht. “Daar moet je mee om kunnen gaan. Ik vind die dynamiek juist leuk. En dat je hier de vrijheid krijgt om je werk en taken in te delen naar hoe het voor jou goed werkt.”
Goede werksfeer
Wat Ingmar typisch Actemium vindt? “Hoe goed het bedrijf met mensen omgaat. De HR-collega’s zijn benaderbaar en behulpzaam, dat heb ik ook weleens anders meegemaakt.” Dat geldt volgens Ingmar ook voor de andere collega’s. “Iedereen is collegiaal naar elkaar, dat maakt de werksfeer goed. En er is ook gewoon ruimte voor grapjes, minstens zo belangrijk!”
Werken bij Actemium in Zevenaar iets voor jou? Klik hier om de vacature te bekijken.
Professionals