In gesprek met Bas Verschuren
Vandaag zitten we even samen met collega met Bas Verschuren, een gewaardeerde medewerker van Actemium. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om met ons te praten Bas!
Actemium: Laten we meteen aftrappen. Kun je ons iets vertellen over jezelf en je achtergrond?
Bas: Natuurlijk. Mijn naam is Bas Verschuren en ik ben 42 jaar oud. Ik heb hogere informatica gestudeerd en ben momenteel al 15 jaar werkzaam bij Actemium. Ik ben getrouwd en heb twee mooie dochters. We wonen in Son en Breugel. In mijn vrije tijd ben ik een enthousiaste supporter van PSV en hou ik ervan om zelf te sporten.
Actemium: Hoe is je carrière bij Actemium begonnen?
Bas: Na mijn schooltijd heb ik een paar kortere baantjes gehad. Uiteindelijk ben ik via een detacheerder bij Actemium terechtgekomen en ben ik nooit meer vertrokken. Het was de juiste match.
Actemium: Hoe was je eerste ervaring met Actemium?
Bas: Het was een warm bad, zeker in vergelijking met mijn vorige werkgevers. Alles is bespreekbaar, wat het werken hier aangenaam en persoonlijk maakt.
Actemium: Je werkt op de afdeling Industrial Performance. Kun je ons vertellen wat zij precies doen?
Bas: Onze afdeling zorgt simpelweg voor de continuïteit van het productieproces van onze klanten, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Ons werk is verdeeld over drie teams. Team 1 bestaat uit plc/scada-experts, team 2 is verantwoordelijk voor mix daarvan en ik werk in team 3 dat zich bezighoudt met MES-oplossingen.
Actemium: Hoe gaan jullie te werk?
Bas: We werken in drie diensten: dagdienst, avonddienst en storingsdienst. De storingsdienst wordt vanuit huis uitgevoerd, om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Deze dienst loopt van vrijdag tot vrijdag. Het vraagt ook om een goede organisatie van jezelf.
Actemium: Hoe ziet een storingsdienst eruit?
Bas: Indien nodig is er een overdracht tussen collega’s van verschillende diensten, wat prettig kan zijn als er bepaalde zaken zijn voorgevallen. Storingsdiensten zijn uitdagend. We worden niet direct door de operator gebeld, maar door een externe partij die ons op de hoogte brengt van wie er belt en met welk probleem. Vervolgens nemen wij contact op met onze klanten om te bespreken hoe we het probleem gaan oplossen.
Actemium: Wat vind je prettig aan het werken bij Actemium?
Bas: De afwisseling. Onze projecten zijn zo divers dat we alle segmenten uit het bedrijfsleven tegenkomen. Het geeft veel voldoening om een klant te helpen na het oplossen van een probleem. Vaak krijgen we ietwat gefrustreerde mensen aan de lijn door een probleem, en als we dan uiteindelijk de telefoon kunnen neerleggen en onze klant gelukkig is, zijn wij tevreden.
Actemium: Je bent al 15 jaar werkzaam bij Actemium, dat is een hele periode. Wat is een hoogtepunt uit al die jaren?
Bas: Een hoogtepunt voor mij was het mede opzetten en inrichten van de avonddienst binnen onze business unit. Dit heeft veel goeds gedaan voor ons team. Ook vond ik het een mooie beslissing om me aan te sluiten bij de ondernemingsraad.
Actemium: Hoe zie je de komende jaren voor je?
Bas: Ik hoop dat ons team en de hele business unit kunnen blijven groeien, met gepassioneerde engineers. Actemium is een prachtig bedrijf om voor te werken, dus ik nodig iedereen uit om snel eens langs te komen voor een kopje koffie.
Actemium: Geweldig. Bedankt voor dit interview, Bas. We waarderen je tijd en wensen je veel succes met je toekomstige projecten.
Bas: Bedankt!
Enthousiast geraakt en zie jij jezelf ook werken bij de business unit ‘Industrial Perfomance’! Klik dan hier!
Professionals