Geen vraag is te gek en dat is heel belangrijk in een team waar je veel samenwerkt
Een uitspraak van onze Service Software Engineer Jesse van Huet. Binnen het serviceteam is samenwerken een belangrijke kracht. De manier van werken zorgt ervoor dat het team klanten goed kan helpen en dat collega’s van elkaar leren.
Jesse is 25 jaar en werkt sinds juni vast in dienst als Service Software Engineer bij Actemium in Doetinchem. Ondertussen heeft Jesse de organisatie, zijn collega’s en de klanten leren kennen. Hij voelt zich helemaal thuis in zijn functie en kan het goed vinden met zijn collega’s.
Eerste werkdag
“Ik voelde mij eigenlijk direct welkom”, vertelt Jesse. “Mijn benodigde spullen, zoals een telefoon en laptop, stonden klaar. Ook kreeg ik direct de autosleutels van mijn bedrijfsauto overhandigd. Wanneer ik in een week naar verschillende klanten toe moet, is het heel praktisch en fijn om mijn eigen bedrijfsauto te hebben.” Jesse vertelt vervolgens over zijn inwerkperiode bij Actemium. “In de eerste weken hebben mijn collega’s veel tijd voor mij genomen. Ik kreeg uitleg over de werkzaamheden en mocht meekijken met collega’s. Ook kon ik veel vragen stellen, maar dat is eigenlijk nooit veranderd.”
Samenwerken
“Een keer in de zes weken heb ik een storingsdienst”, aldus Jesse. “Het is elke keer een verrassing of een klant je belt en welke storing zij hebben. Soms is het proces of de software complex en kan ik het niet alleen oplossen. Dan heb ik hulp nodig van een collega en bel ik diegene op. Het maakt echt niet uit wanneer ik hulp nodig heb. Of het overdag, ’s nachts of in het weekend is, mijn collega’s willen altijd helpen!”
Blijven leren
“Ik ben de jongste van het team”, vertelt Jesse. “Mijn collega’s hebben meer ervaring dan ik, dus ik leer ontzettend veel van hen. Ik kan altijd bij hen terecht voor advies of informatie.” Naast dat Jesse veel leert van collega’s vertelt hij ook over de andere mogelijkheden om zich te ontwikkelen. “In december start ik met een project dat anderhalf jaar duurt. Ik ga hier drie dagen per week mee aan de slag. Tijdens dit project ga ik mij ontwikkelen op verschillende vlakken, maar het gaat vooral om het opdoen van ervaring.” Jesse vult vervolgens aan: “Daarnaast hebben we één keer in de twee maanden een interne cursus en kun je je aanmelden voor externe cursussen. Er zijn veel cursussen waar je uit kunt kiezen. Tijdens het jaarlijkse ontwikkelingsgesprek heb ik bijvoorbeeld aangegeven dat ik de cursus commercieel management graag wil volgen. Dit ga ik dan ook binnenkort doen.”
Toekomst
“Ik vind de commerciële kant van mijn functie en het daarbij behorende klantcontact ontzettend leuk en interessant”, aldus Jesse. “Door klantverantwoordelijkheid vanuit de contracten op te pakken en dit uit te breiden, hoop ik daar steeds weer nieuwe stappen in te maken en te ontdekken hoe ik mij daarin wil ontwikkelen”, vertelt hij enthousiast.
Service Software Engineer iets voor jou? Klik hier om de vacature te bekijken.
Professionals