Peter Kuiper | Client Manager


De wereld is altijd in beweging. Dus Actemium ook. Steeds weer de best passende oplossing vinden, dat vraagt om vaktoppers. Daarom hebben we bij onze collega’s opgehaald wat het echt betekent om bij Actemium te werken. En wat blijkt? Actemium is vooruitgaan. Daar staan we als werkgever voor. Hoe dat er in de praktijk uitziet? Dat laten onze collega’s dagelijks zien. En dat gaat niet onopgemerkt voorbij. We vroegen onze collega’s in wie ze ‘Actemium is vooruitgaan’ het meest herkennen. Zo werd Peter Kuiper, Client Manager, genomineerd door zijn collega’s.  

Even voorstellen

Peter Kuiper woont in Leeuwarden en werkt als Client Manager bij Actemium. In zijn vrije tijd verruilt hij zijn werktelefoon graag voor een tennis- of padelracket, of maakt hij mooie motorritten. Met jarenlange ervaring in de industriële automatisering – van software engineering tot salesmanagementbrengt Peter een brede expertise mee. Wat hem aantrok in zijn rol bij Actemium? De combinatie van techniek, klantcontact en de ruimte om samen met collega’s slimme oplossingen te ontwikkelen. Dankzij zijn technische achtergrond en commerciële inzicht weet hij klanten écht verder te helpen, altijd met oog voor samenwerking en kwaliteit. 

Wat betekent ‘Actemium is vooruitgaan’ voor jou? 

“Voor mij betekentActemium is vooruitgaansamen met collega’s en klanten bouwen aan slimme, duurzame oplossingen. Het gaat om de verbinding zoeken met collega’s en continu verbeteren: processen optimaliseren en kennis delen. Vooruitgang betekent ook ruimte krijgen om te groeien, initiatief te nemen en als team écht impact te maken bij onze klanten. De combinatie van verbinding, vertrouwen en samenwerking vormt voor mij de kern van vooruitgang bij Actemium.” 

Hoe breng jij Actemium verder vooruit?

Ik combineer mijn ervaring in industriële automatisering met een sterke klantgerichte aanpak. Als Client Manager bouw ik duurzame relaties en zorg ik ervoor dat we samen met de klant de best passende oplossingen realiseren. Daarnaast zet ik me actief in om onze dienstverlening bij onze klanten, bijvoorbeeld op het gebied van maintenance en service, maar ook ATEX. Door kansen te signaleren en deze samen met het team te benutten, helpen we zowel Actemium als onze klanten verder te laten groeien.” 

Hoe voelt het om te horen dat collega’s jou zo herkennen in ‘Actemium is vooruitgaan’? 

Dat voelt als een groot compliment. Het betekent dat mijn inzet, ervaring en manier van samenwerken niet alleen bijdragen aan onze projecten, maar ook écht worden gezien en gewaardeerd. Voor mij is dat de bevestiging dat we samen op de goede weg zijn. Het motiveert me om te blijven bouwen aan een team en organisatie die continu in beweging is.