Tim
Bij Actemium maken de mensen het verschil
Bij Actemium richten we de blik op vooruit. We bewegen, ontwikkelen en komen met de beste industriële oplossingen. Samen met de klant en met elkaar. Zoals de Roemeense financial controller assistant Adrian, die van projectmanagement naar finance switchte én zich in korte tijd de Nederlandse taal eigen maakte. Of servicedesk engineer Tim, die als eerste hulplijn voor klanten zorgt dat een vastgelopen machine of fabriek binnen no-time weer werkt.
Wat maakt je trots op je job?
Adrian: “Jarenlang werkte ik als projectmanager. Bij Actemium switchte ik na verloop van tijd naar finance. Ik vind het heel bijzonder dat dat hier kan. Het bedrijf gaf me de vrijheid en het vertrouwen. Nu voeg ik iets anders toe dan andere collega’s met dezelfde functie. Door mijn ervaring begrijp ik de projectmanagers, client managers en de business managers namelijk heel goed. Zo help ik hen onze klanten nog beter te servicen. De juiste data en cijfers zijn daarbij onmisbaar. Het is fijn om de organisatie en opdrachtgevers zo vooruit te helpen.”
Tim: “Dat is het voor mij ook. Het gevoel dat wat ik doe, van belang is. Zo was er een specifieke klant die zeker één keer per maand belde. Het hele systeem lag er dan uit vanwege een update die niet kon worden uitgevoerd. Uiteindelijk zorgde ik er samen met collega’s voor dat hét toch voor elkaar kwam. Via remote assistentie keken we mee en regelden we de juiste software-update. Sindsdien horen we niets meer van die klant. En dat is in dit geval goed nieuws. Met onze inzet hebben we voor deze klant dus een groot verschil gemaakt. En dat maakt mij hartstikke trots.”
Wat betekent werken bij Actemium voor jou?
Adrian: “Heb je een doel en ben je gemotiveerd? Dan is the sky hier the limit. Actemium stelt mensen voorop bij het maken van managementbeslissingen. En daar hoort passend werk ook bij. Kijk maar naar mij. Ik ben heel tevreden met de switch naar Business Unit Controller. En het gaat goed. Eerst had ik één business unit onder mijn vleugels. Dit jaar is er nog een bijgekomen. Nu ben ik financieel verantwoordelijk voor twee business units. Het vertrouwen is tekenend voor deze organisatie. En natuurlijk: je moet zélf ook investeren. Met tijd, met inzet. Niets komt voor niets. Maar áls je de stap vooruit zet, zijn er mensen hier die je helpen.”
Tim: “Ik werk nu een jaar bij Actemium en ik krijg veel vertrouwen. Er is bijvoorbeeld een virtuele omgeving die ook bij een klant draait. Ik mocht daar zélf in gaan knutselen. Als het platligt, zeiden ze, dan draaien we alles terug. Dan kun je het weer opnieuw proberen. Daarvan leerde ik in korte tijd ontzettend veel: wat voor systeem er draait bij de klant en waarom het zo werkt, bijvoorbeeld. Ik krijg hier veel vrijheid om zelfstandig aan de slag te gaan. Recent introduceerde ik een tool waarmee we ons werk sneller kunnen doen. Onze business unit manager was ook enthousiast. Zo heb ik een intern proces net iets makkelijker gemaakt. Eigen initiatief is in dit bedrijf meer dan welkom.”
Wat vertel jij op feestjes over Actemium?
Adrian: “Bij Actemium mag je buiten de gebaande paden lopen. Kijk maar naar mij: een commerciële, operationele man die overstapte naar finance. Een soort controller 2.0. Dus er is veel mogelijk. Dat zeg ik ook tegen collega’s die zoeken naar hun plek: de organisatie verlaten is wel het laatste dat je moet doen. Want er is altijd iets dat bij je past. In mijn huidige functie voeg ik iets toe wat het team nog niet had. En ik presteer zelf ook optimaal. Zo werkt dat gewoon. Geef mensen de ruimte en ze floreren. Doordat Actemium dat goed doorheeft, voegen we als organisatie iets toe aan de wereld waarin we werken.”
Tim: “Aan alles merk ik hoe waardevol mijn werk is. Daar vertel ik graag over. Stel dat mijn functie er niet was. Dan zouden klanten blijven zitten met kapotte apparaten. Sommige klanten kunnen dan helemaal niet verder, omdat alles stilligt. Doordat wij snel bepalen waar de storing zit, helpen we de industrie vooruit. Dat doen we door de juiste vragen te stellen aan klanten. En door snel in te bellen. Zo weten we direct welk systeem storing geeft, en met welke foutmelding. Dat is de manier waarop ik meerwaarde lever. Dat is superbelangrijk voor mij. Niemand is onmisbaar, maar zo maak ik wel het verschil.”