Michel
De beste oplossingen voor de klant komen uit jouw handen
Bij Actemium richten we de blik op vooruit. We bewegen, ontwikkelen en komen met de beste industriële oplossingen. Samen met de klant en met elkaar. Zoals coördinator werkplaats Gertjan, die een megaklus voor vliegveld Heathrow binnen de planning en naar grote tevredenheid van de klant afrondde. Of Michel, die er als afnametechnicus regelmatig voor zorgt dat de kwaliteit van systemen en panelen nóg beter is dan de klant had bedacht.
Wat maakt je trots op je job?
Gertjan: “Bij Actemium werk ik dag in dag uit met mijn team aan grote projecten. Het is dan soms een uitdaging om alles op tijd de deur uit te krijgen. Zeker als veel tegelijkertijd af moet. Dan is het rennen en vliegen. Toen ik begon bij Actemium deden we veel voor Heathrow Airport. Een hele afdeling was alleen maar daarmee bezig. Als één hechte groep werkten we keihard aan dat ene doel. Dat zorgde voor een sterke onderlinge band. Je hebt elkaar nodig om het voor elkaar te krijgen. Dat is gaaf om mee te maken. Zeker als het dan óók nog eens eindigt in een positief resultaat. Voor mij geeft dat erg veel voldoening: dat hebben we toch maar weer mooi geflikt met elkaar.”
Michel: “Als afnametechnicus doe ik de laatste keuring op besturingskasten en besturingspanelen voor de industriële automatisering. Dus de kasten die wij bouwen, check ik voordat ze de deur uitgaan. Het contact met klanten vind ik geweldig. Dat contact heb ik met name bij een factory acceptance test. We doorlopen dan samen het proces. Ik geef de klant dan advies. Dat meedenken vind ik belangrijk. Natuurlijk: we kunnen gewoon bouwen wat op de tekening staat. Maar als het in de fabriek niet functioneert, heeft niemand er iets aan. Door dat eerder te tackelen besparen we de klant tijd en geld. En dat gebeurt best vaak. Ik ben er trots op dat ik zo echt iets kan betekenen voor onze klanten.”
Wat betekent werken bij Actemium voor jou?
Gertjan: “Hier staan de mensen op de eerste plaats. Dat merk je aan alles. Het zijn de mensen die het moeten doen. Ik heb zowel met kantoor en als met de werkvloer veel contact. Ik spar en overleg veel met beide kanten. Als we een bepaalde koers inslaan, kan en mag ik daar ook mijn mening over geven. Als monteurs hoeven we echt niet zomaar alles klakkeloos uit te voeren. Er wordt goed en serieus naar ons geluisterd. Dat geldt ook bijvoorbeeld voor de herinrichting van de werkplaats. Daar werken we nu aan. Het moet er goed uitzien, maar het moet óók handig zijn voor onze monteurs. Dat schakelen tussen management en uitvoerend vind ik leuk. En ik leer er ook ontzettend veel van. Het geeft mij veel energie om dit te doen.”
Michel: “Voor mij geldt dat ook. Ik leer hier elke dag. Dat moet ook wel, met deze baan. Componenten veranderen. Technieken veranderen. Ik vind het belangrijk met die techniek mee te groeien. Als ik niet meer leer, word ik ongelukkig. Bij Actemium krijg ik alle ruimte om me te ontwikkelen. En dan heb ik het niet alleen over trainingen. Leuk voorbeeld: voor de RET, een klant van ons, maakte ik zelfstandig een testkast. Nu test ik met een druk op de knop heel snel meerdere kasten. Vanuit mijn leidinggevende kreeg ik het vertrouwen om mijn idee hiervoor zélf te ontwikkelen. Het was even een investering, maar het levert ons nu heel veel op. En ik leerde er veel van. Het is super dat ik dit zo kon doen.”
Wat vertel jij op feestjes over Actemium?
Gertjan: “Ik werk hier al twintig jaar met een hechte club, met heel veel plezier. Er is weinig verloop. We doen het dus goed met z’n allen. Daar ben ik trots op. Er is hier altijd beweging, waardoor ik ook blijf leren en groeien. Er is veel verjonging, wat leidt tot nieuwe ideeën. En ook in de techniek is er continu ontwikkeling. We hebben sinds kort bijvoorbeeld een nieuwe volautomatische machine voor het maken van draden. Dat is ook vooruitgaan. We blijven de concurrentie graag voor. Daarom zetten we constant stappen en verbeteren we om vooruitstrevend te blijven. Dat maakt het werk mooi. Het zorgt ervoor dat ik hier na zoveel jaar nog steeds prima op mijn plek zit. Hier verveelt het nooit.”
Michel: “En vanuit die vooruitstrevendheid helpen we processen steeds efficiënter of goedkoper te maken. We denken mee over goede omgang met grondstoffen. En we zorgen voor kwaliteit. Daardoor blijven onze producten zo lang mogelijk goed werken. En is er niet om de haverklap reparatie of vervanging nodig. Kwaliteitscontrole, mijn vak, is hierbij een belangrijk onderdeel. Aan de klant bieden we volledige service. En dat vind ik erg leuk. Een win win: het maakt het werk hier nóg interessanter en voor de klant is wat wij leveren soms alleen een kwestie van plug-and-play. De klant krijgt dus iets dat goed werkt en blijft werken. Beter voor hem, voor ons, en voor de industrie als geheel.”