Afwisseling

“Houd je van afwisseling, dan zit je op onze afdeling goed. Je hebt nog maar net een SCADA-issue getackeld en je ziet alweer een melding van een Rockwell systeem binnen komen. Dat terwijl je eigenlijk nog een bug in de MES-software bij een klant nader wilde bestuderen. Die bug had je tijdelijk omzeild, maar je wilt gewoon graag het naadje van de kous ervan weten. Die onvoorspelbaarheid en afwisseling maken het voor mij leuk”, aldus Service Engineer Corstiaan.

Iedere dag 10 puzzels maken

“Als een klant belt, weet ik nog niet waar het probleem zit. Het kan een programmeerfout zijn, maar ook gebruikersfouten of hardware problemen zorgen ervoor dat hele productielijnen stilvallen. Soms ligt het aan één zekering of één sensor. Ik vind het altijd een uitdaging om met zo min mogelijk stappen zo snel mogelijk bij de oorzaak van het probleem te komen.”

Kennis

“Rockwell, Siemens PCS7, TIA portal, Step 7, Mitsubishi, MES en SCADA. Het is een willekeurige opsomming van de software waar ik mee werk. Gelukkig hoef ik niet alles van iedere software te kennen. Zo heeft iedereen wel zijn expertise. Binnen ons team focus ik me vooral op Rockwell.”

Het team

“Elke collega is bereid je te helpen. Als het nodig is, staan ze zelfs ’s nachts voor je klaar. Dat vind ik echt wel uniek. Niet dat we buiten werktijden vaak een beroep op elkaar doen, maar het is wel fijn om te weten dat je er nooit alleen voor staat. Het geeft mij echt een kik als ik een storing zelf opgelost krijg, maar zo niet, dan kan ik altijd bij mijn collega’s terecht”, vertelt Corstiaan enthousiast.

De sfeer

“Grappen stellen we zeker niet uit tot de vrijdagmiddagborrel. Gekkigheid kun je de hele dag door verwachten. Vooral als het wat rustiger is. Is het spitsuur qua storingen, dan hoor je dat direct. Dan springt iedereen in de concentratiemodus om samen de processen bij de klanten weer draaiende te krijgen. Tijdens storingen zijn klanten vaak bezorgd. De waardering die ik krijg na het oplossen van een storing, geeft zeker voldoening!”