Beweging begint bij jezelf

Om vooruitgang te boeken moet je dingen in gang zetten. Bij onze klanten, maar vooral ook bij jezelf. “Die beweging begint bij ons ook echt bij de medewerkers in de business unit zelf,” aldus Frank. “We krijgen en pakken de vrijheid en ruimte om ons te blijven ontwikkelen. Als ik kijk naar innovaties en ontwikkelingen in de markt, dan zie ik steeds meer digitalisering in productieprocessen. Via internet gaat alles met elkaar communiceren. Maar daarvoor moeten de systemen wel worden ingericht en aan elkaar gekoppeld. Prachtig om dat te zien gebeuren en er zelf ook echt aan bij te dragen.”

Drive om klanten te helpen

Als client manager heeft Frank intensief contact met klanten. Hij kent hun uitdagingen en brengt de juiste kennis en personen bij elkaar om hun vragen te beantwoorden. Voor het hele productieproces. Van ontwerp tot uitvoering en onderhoud .”Mijn klanten hebben productielijnen staan en die moeten optimaal functioneren. Het is aan mij en mijn collega’s om te laten zien wat daarvoor de mogelijkheden zijn. Maar die  drive en beweging moet echt uit onszelf komen.”

Samen dingen voor elkaar krijgen

Frank werkt natuurlijk nauw samen met zijn collega’s. “Vorig jaar hadden we een aantal ombouwen bij een klant. Dan trekken we op vrijdagavond de stekker uit de bestaande installatie en gaan we met een heel team naar de klant. Zondagavond gaat de stekker er weer in en dan moet de nieuwe installatie natuurlijk weer werken. En liefst nog een stukje beter dan ervoor. Je plant en regelt dan alles voor die klant en neemt hem mee in een nieuw stuk techniek. Geweldig als je daarvoor het vertrouwen krijgt en het dan ook samen voor elkaar krijgt.”